KCR erkent meerdere in koploper

Sport

RIDDERKERK - De eerste twee thuiswedstrijden leverden voor KCR vier punten op, maar het bezoek van lijstaanvoerder Tjoba was andere koek voor de Ridderkerkers. De promovendus had weinig in de melk te brokkelen, maar kon gelukkig in de tweede helft redelijk bijblijven, zodat de cijfers met 15-21 nog redelijk uitvielen.

De slotwedstrijden speelt de Akomar Shippingploeg tegen de huidige top drie, zaterdag dus de eerste partij tegen Tjoba. In de eerste tien minuten stond het vizier bij de koploper dusdanig op scherp, dat de spanning al snel was verdwenen. Na het optrekken van de kruitdampen stond het al 1-6. Hierna kreeg KCR verdedigend de zaken wat beter op orde, maar aanvallend was het echter niet voldoende en daarom kwam Tjoba geen moment in gevaar. Al in de eerste helft greep Steven de Graaf in met een opvallende wissel. Gerben Put, normaliter speler van KCR 3, werd naast Mark van der Schelling geposteerd. Een mager aantal van vijf treffers zorgde voor een duidelijke 5-11 ruststand.
Na de pauze was het meer genieten van het publiek. KCR wist in deze tweede helft beter spel aan de dag te leggen dan voor de pauze, al liet Tjoba ook wel wat meer ruimte. In de loop van de tweede doorgang werden alle wisselmogelijkheden gebruikt. KCR wist achtmaal te scoren, net als de gasten. Bij de thuisploeg waren de invallers goed voor vier doelpunten, het andere kwartet kwam op naam van Remon de Vos. De Zeeuwen lieten zien te beschikken over een ploeg die verder is dan KCR en wonnen met 15-21. Op dit niveau is dat ook geen schande.

Ook komende zaterdag speelt KCR een thuiswedstrijd, ditmaal tegen TOP. De nummer drie van de ranglijst verloor slechts eenmaal en is op jacht naar de koppositie. Aanvang is om 16:00 uur.