Saturnus’72 dames komen in tweede helft net te kort

Sport

De dames konden concurrent H.V.C. 2 in de net niet bijhouden. Voor de mannen was er een alternatief programma omdat de wedstrijd met D.I.O.S. twee weken is uitgesteld.

Zondag stond de wedstrijd voor de Saturnus’72 dames met H.V.C. 2 op het programma. Ook een ploeg die, net als de Ridderkerkers, maar twee punten hadden behaald uit drie wedstrijden. Het eerste deel van de wedstrijd ontstond een spannende wedstrijd met twee aan elkaar gewaagde teams. Bij rust hadden de paars witten uit Ridderkerk een kleine maar verdiende 7-8 voorsprong. Na de thee veranderde het spelbeeld geleidelijk. Saturnus had moeite het tempo van H.V.C. bij te houden. Nadat de ploeg nog een tijdje op gelijke hoogte kon blijven was het toch de thuisploeg die de winst naar zich toe trok. Uiteindelijk trok de Ridderkerkse ploeg met 16-12 aan het kortste eind.

De mannen hebben de laatste twee weken diverse oefenwedstrijden gespeeld en vorige week ook een trainingskamp belegd. Trainer Hans van der Wiel is momenteel druk bezig om zijn jonge ploeg, diverse outsiders hebben een stapje terug gedaan, weer automatisme bij te leren. Waar de ploeg elkaar vorig seizoen blindelings kon vinden mist nu de routine. Is er dus veel balverlies en brengt dit de tegenstander veel voordeel.
Zondag ontmoeten beide ploegen op het Reyerpark tegenstander D.E.S.’72 uit Papendrecht. Voor de dames de laatste veldwedstrijd, de heren spelen de week erop nog bij D.I.O.S., alvorens eind deze maand de zaalcompetitie begint. Voor beide teams een mooie gelegenheid om te zien waar ze staan.

Zondag 12 oktober
Dames 13.10 uur Saturnus’72/1 – D.E.S.’72/1