Goede zomer voor catamaranfamilie de Jong

Sport

RIDDERKERK - Bij het Open Belgisch Kampioenschap – 6 en 7 september in Koksnijde - zijn Thomas de Jong (16) en Sanne Wielenga (16) het eerste Nederlandse team geworden. Bij het Open Nederlands kampioenschap F16 op 20 en 21 september werden de twee ook eerste en overall werden zij derde. Bij de Ronde Tiengemeten op 27 september lukten het ze weer. Thomas en Sanne werden weer eerste.

Tijdens dit zelfde Open Nederlands kampioenschap F16 catamarans, won vader Alfred de Jong (52) in de single handed (solo) klasse.
Wouter de Jong (13) heeft tijdens de Ronde Tiengemeten de jeugdronde gewonnen. In een long distancerace van zes uur wist hij als eerste over de finish te varen. Zijn hoofdprijs was een grote beker en twee pannenkoeken.

De Ronde Tiengemeten stond dit jaar voor het eerst in het teken van FIGHT (KWF kankerbestrijding). Al de zeventig catamarans kregen een sticker van Lettereffect Ridderkerk op hun boot geplakt. Voor aanvang werd er een minuut stilte gehouden ter nagedachtenis aan een, onlangs aan kanker overleden zeilmaat, John Moret.