Handballers laten de punten aan D.E.S.’72

Sport

RIDDERKERK - Zowel de dames als de heren van Saturnus’72 hebben zondag de punten gelaten aan concurrent D.E.S.’72 uit Papendrecht. Met name de heren gaven de wedstrijd in het laatste deel onnodig weg.

De vrouwen konden de Papendrechtters gedurende één helft redelijk in het spoor blijven. D.E.S. was dan weliswaar sterker, maar door hard te werken bleef het verschil beperkt. Bij de rust was het verschil dan ook maar 5-8. In het tweede deel van de wedstrijd kreeg de thuisploeg het steeds lastiger. D.E.S., met ondermeer enkele gelouterde routiniers in de ploeg, was slimmer. Ze maakte dankbaar gebruik van de onervarenheid van de Ridderkerkse. Saturnus probeerde wel met afstandsschoten doel te treffen, maar keepster Esther de Graaf ranselde menig schot uit haar doel. Uiteindelijk werd het een 13-21 nederlaag en komt de ploeg aardig dicht bij de rode lantaarn terecht. Het eerste deel van de veldcompetitie zit er nu op. Zondag 26 oktober is de eerste wedstrijd van de zaalcompetitie bij Hercules in Rijswijk.

Na twee weken oefenen en trainen kwamen de mannen ook weer voor de veldcompetitie binnen de lijnen. Ook zij hadden D.E.S.’72 als tegenstander. In een leuke wedstrijd om naar te kijken was het de thuisploeg die, zeker in het eerste bedrijf, het beste van het spel had. Toch duurde het tot de 22e minuut alvorens het verschil ook daadwerkelijk in treffers werd omgezet. Via Marco van der Laar en Dylan Muller stond het 10-7. Groter werd het verschil niet, bij rust was het 11-9. Ook na de rust waren er voor de thuisploeg mogelijkheden om het verschil uit te breiden. Maar de momenten dat er onrust binnen het team ontstond werden ook steeds talrijker. Saturnus kwam nog wel op 17-15, maar toen ging het mis. Het werd rommelig en er werd vergeten systemen uit te voeren. D.E.S. bleef zodoende met de hete adem in de nek van Saturnus’72 hijgen. D.E.S. kwam naast Saturnus en ging er zelfs voorbij (17-19). Saturnus kwam deze klap niet meer te boven en verloor onnodig met 18-20. Jammer, want er had zondag zeker meer ingezeten. Zondag speelt de ploeg nog tegen nummer laatst D.I.O.S. en moeten er punten gehaald worden.

Zondag 19 oktober
Heren 13.15 uur D.I.O.S. 1 – Saturnus’72/1