Start tweede blok Brede School Slikkerveer

Nieuws

RIDDERKERK - In de week van maandag 27 oktober worden op de scholen flyers uitgedeeld voor de werving van verschillende leuke (nieuwe) activiteiten in het tweede blok van de Brede School.

Nieuw op het programma is onder meer “Sierlijke Letters”. Bij deze activiteit leren kinderen op een andere manier schrijven en mooie letters maken met speciale stiften. Ook nieuw is “Freerunning”, waarbij de kinderen op allerlei manieren obstakels moeten trotsteren om van A naar B naar komen. Andere activiteiten van het tweede blok zijn onder andere: rennen en vliegen (groep 1 en 2), tekst spelen met muziek (groep 1 en 2), balletverhalen (groep 3 en 4), bouw je eigen droomhuis (groep 3, 4 en 5) en schrijf je eigen popsong (groep 6, 7 en 8).

Nieuwe website

Na de herfstvakantie gaat de vernieuwde website van de Brede School online. De website is in een nieuw jasje gestoken en is overzichtelijker geworden. Handige nieuwe dingen zijn onder andere de applicatie, waar docenten de aanwezigheid van de kinderen op aan kunnen vinken. Op de website worden ook regelmatig foto’s geplaatst van activiteiten vanuit alle Brede Scholen. Om ieder blok weer leuke activiteiten te organiseren, vinden we het belangrijk dat kinderen aan kunnen geven welke activiteit ze leuk vinden. Dit kunnen zij dan ook doorgeven bij hun eigen brede school coördinator. Voor meer informatie: www.bredeschoolridderkerk.nl.