RVVH haalt punt op in Vlaardingen

Sport

VLAARDINGEN – RVVH heeft aan de lastige uitwedstrijd bij Zwaluwen een punt overgehouden. In een onderhoudende en stevige partij voetbal werd afgesloten met dezelfde stand als waarmee was begonnen, 0-0.

Als gezegd het werd een pittige wedstrijd aan de Zwaluwenlaan. Zeker in de eerste helft waren er stevige duels en soms behoorlijke overtredingen te aanschouwen, zonder dat de wedstrijd ontspoorde. Er werd gewoonweg mannelijk gevoetbald. Dit vormde wel een behoorlijke graadmeter hoe RVVH en dan met name de jongere spelers hiermee om konden gaan. Op basis van deze wedstrijd zou je dus zeggen goed en dan is het een nuttig leermoment bovendien. In de eerste helft waren de grootste mogelijkheden voor de thuisploeg. Dat was al na drie minuten toen een voorzet vanaf de linkerkant van Delano á Cohen totaal verkeerd werd geraakt door Vjeko Krezo, waardoor de bal voor de voeten van de kansrijke en gevaarlijke Adair Veiga Lopes viel. Deze schoot vanuit een moeilijke hoek voorlangs. Een tiental minuten later kreeg dezelfde speler een mooiere kans. Na een combinatie met Jorno Reurink haalde hij, Veiga Lopes dus, vanaf de zestienmeterlijn uit met een venijnige schuiver richting benedenhoek. Een bekwame redding van Danny Spelde voorkwam een achterstand voor RVVH. Het eerste echte Ridderkerkse wapenfeit was op het halve uur. Op links won Jordao Pattinama het duel van zijn tegenstrever Ryan Santos St. Aubijn, waarna hij de zestien binnen dribbelde. Zijn schotpoging werd echter met wat moeite een prooi voor keeper Nick Sanders. Zo werd de rust gehaald zonder kleerscheuren, maar ook zonder doelpunten.

Na de rust was RVVH meteen in de eerste minuut gevaarlijk. Een voorzet vanaf rechts van Roy Weber caramboleerde voor de voeten van Everton Pires Tavares, die vervolgens voor de vijandelijke zestien langs dribbelde en besloot met een schot wat zijn einde vond in de handen van Sanders. Daarna een fase met wederom niet veel kansen. RVVH kwam beter in de wedstrijd en was bovendien de technische betere ploeg. Dat werd gaandeweg de tweede helft alleen maar duidelijker. Grote kansen leverde dat echter niet op. Na ruim een kwartier werd een vrije trap vanaf rechts van Julian Agatowski in de zestien weggekopt, waarna de bal in één keer op de slof werd genomen door Pattinama maar zijn schot belandde enkele meters naast de goal. Een kleine tien minuten later stuurde Dino Rodriques de Pina met een dieptepass over links Pattinama op pad. Deze ging vervolgens een tegenstander voorbij en kwam in kansrijke schietpositie. Zijn (te vroeg?) ingeschoten bal verdween echter ook naast. Na ruim een half uur de grootste mogelijkheid van Zwaluwen in de tweede helft nota bene door RVVH zelf gecreëerd. Een vrije trap vanaf de rechterkant werd door á Cohen voor het doel geslingerd, waar de bal na een kopduel tussen Damiën Vereecken en Veiga Lopes op het hoofd viel van Guytano dos Santos, die de bal dusdanig ongelukkig raakte dat hij onder de eigen doellat dreigde te belanden. Een katachtige reflex van Spelde voorkwam echter erger en zorgde voor opluchting bij de Ridderkerkse aanwezigen. Met aan beide kanten een tweetal wissels ging de wedstrijd de slotfase in. RVVH kreeg nog wel een mogelijkheid toen Vereecken over de rechterkant invaller Ibrahim el Koubai lanceerde. Deze kwam oog in oog met Sanders, maar ging daarbij in de ogen van scheidsrechter Prooi, die een degelijke wedstrijd floot en dingen toeliet waar dat mogelijk was, iets te fel op de keeper door waardoor een vrije trap tegen het eindresultaat was. Daarmee was eigenlijk ook het eindresultaat van deze wedstrijd bezegeld, want gescoord werd er niet meer in het restant.

Zo eindigde een toch boeiende wedstrijd in 0-0, waarbij kon worden opgemerkt dat er in beide kampen hard is gewerkt en gestreden voor een beter resultaat. Het zat er echter niet in en neutraal gezien was de remise dan ook zeker te billijken. Bij RVVH na afloop toch tevredenheid. In een moeilijke wedstrijd betrekkelijk weinig tot niets weggegeven tegen een altijd lastige en sterke tegenstander. Volgende week bezoekt Smitshoek de Sportlaan. De derby vangt aan om 14:30 uur.

Zwaluwen – RVVH 0-0

Scheidsrechter Prooi kon de kaarten op zak houden.

Opstelling RVVH:
Spelde, Weber, Vereecken, Krezo, Rodriques de Pina, Kooiman, Agatowski, dos Santos (80. van Dam), Pires Tavares, Martha en Pattinama (75. el Koubai).