Tom Hardenbol

Saturnus'72 coach best tevreden

Sport

RIDDERKERK - Ronald Eckhardt was zaterdagavond dik tevreden met het resultaat. Hans van der Wiel was na afloop ook best tevreden over de prestatie van zijn mannenteam maar stond wel met lege handen.

,,Ik zie wekelijks vooruitgang en dit werd vanavond beloond met twee punten”, was de eerste reactie van dames coach Ronald Eckhard zaterdagavond na afloop van de wedstrijd tegen Roda 2. Het was al gelijk duidelijk dat de wedstrijd tegen nummer laatst Roda 2 moest worden gewonnen. Vanaf de eerste minuut zette de Ridderkerkers de tegenstander onder druk. De opbouw startte al gelijk vanuit een gesloten verdediging, waarin keepster Melissa van de Bosch een prima wedstrijd speelde, die overging in snelle aanvallen. Bij rust kon al een prima 14-6 voorsprong worden aangetekend. In het tweede deel was er een moment waarop de aanval wat verslapte. Roda dacht te kunnen aanhaken, maar al snel werd die hoop de bodem ingeboord. Saturnus’72 schakelde een versnelling hoger en een prima 25-14 overwinning was het verdiende resultaat. Door dit resultaat staat de ploeg na drie wedstrijden met 3 punten in de middenmoot.

Het werd zaterdagavond voor de (neutrale) toeschouwers een spektakel stuk die voor Saturnus’72 tien minuten te lang duurde. Twee aan elkaar gewaagde teams leverde een titanenstrijd onder leiding van het goed leidende duo Voesenek en Bohncke. In het eerste deel van de wedstrijd stond de thuisploeg steeds één of twee treffers voor. Het lukte niet om een gaatje te staan. Elke keer kwam Snelwiek weer naast de thuisploeg. De rust kende dan ook een stand van 13-12. Ook het tweede deel was een spetterende show. Helaas moest Saturnus toezien hoe Snelwiek rond de twintigste minuut een gaatje kon slaan (16-18). Voor het eerste in de wedstrijd had Saturnus het moeilijk. Van der Wiel probeerde de bakens te verzette door te sleutelen aan de opstelling. Helaas leverde dit niet het gewenste resultaat. Saturnus zat er een beetje doorheen. Snelwiek kon hier gebruik van maken en schroefde het verschil in de laatste minuten op naar een geflatteerde 18-24 overwinning. ,,Jammer, we hadden meer verdiend. Als de ploeg met deze energie blijft spelen, dan moeten de punten wel binnen komen”. Na afloop werd afscheid genomen van Tim Hardenbol die voor school een tijdje naar het buitenland vertrekt.
Zondag hebben de mannen gelijk een goede mogelijkheid als er H.V.O.S. op bezoek gegaan moet. De dames houden het dicht bij huis in de uit wedstrijd bij het Rotterdamse Snelwiek 2.

Zondag 23 november
Dames 15.10 uur Snelwiek 2 – Saturnus’72/1