Ruime nederlaag HBM Dakbedekking/Taveri

Sport

RIDDERKERK - De tafeltennissers van HBM/Taveri hebben afgelopen zaterdagmiddag een ruime nederlaag geleden tegen koploper TTCV van Herwaarden. In Veghel waren de gastheren met 8-2 duidelijk een maatje te groot.

Zoals vrijwel elke wedstrijd konden de Ridderkerkers in het begin zeker goed mee. Patrick Weijers zette de gasten zelfs op een 0-1 voorsprong. En na nederlagen van Robert Beenes en Bram Moelker leverde het uiterst sterk akterende koppel Beenes/Weijers het beste dubbel van het seizoen af, wat de stand weer in evenwicht bracht.

Daarna werden alle resterende partijen in het voordeel van de thuisploeg beslecht.

Voor de formatie uit Ridderkerk lijkt degradatie nu vrijwel onafwendbaar en zal er welhaast een wonder moeten gebeuren om handhaving te kunnen bewerkstelligen.
Komende zaterdag zal er in Wateringen aangetreden moeten worden tegen Salamanders. Een team dat een plaatje hoger op de ranglijst staat en ook nog eens net boven de rode streep. Als de Ridderkerkers de hoop op handhaving nog enig leven in willen blazen zal er met de maximale score gewonnen moeten worden.
Het wordt een druk weekend voor de mannen van HBM/Taveri daar zij op zondag ook nog eens in Rotterdam uitkomen in de eerste ronde van de Nationale beker.