Foto: Peter Nederpel

Veldrit in Ridderkerk onder zware omstandigheden

Sport

RIDDERKERK - Afgelopen zaterdag vond voor de tweede maal Cyclocross Ridderkerk plaats in het Reyerpark. De wedstrijden waaraan 131 deelnemers hebben deelgenomen werden bepaald door de regenval voorafgaand van de het evenement.

De Zuid Hollandse veldrit competitie heeft net als vorig jaar ook Ridderkerk aangedaan voor spectaculaire wedstrijden. Na dat het parcours op de vrijdag was uitgezet heeft het weer in de nacht voorafgaand van het evenement de zwaarte van het parcours bepaald. Veel regen die geen kant op kon zorgde voor een modderig parcours waarop veel deelnemers niet alleen zich zelf stuk beten maar waar ook veel materiaal het moest ontgelden.

Ondanks de zwaarte van het parcours hebben de deelnemers wel genoten van een verder uniek parcours, met wederom een brug en springbalken. Nieuw dit jaar waren de traptreden welke speciaal zijn aangelegd voor de deelnemers om hun uithouding extra te testen.

Tijdens de wedstrijden werd al snel duidelijk wie de diepe modder het beste aan kon en wie er aan toe moest geven. De gebroeders van Noppen (Kees en Antonie) uit Ridderkerk waren favoriet tijdens hun thuiswedstrijd. Als snel splitsten ze zich van de achtervolgers. Waar na een mooi duel en mede door materiaalpech van Antonie, Kees er met een mooie zege er vandoor ging en zijn broer de tweede plaats pakte.

Bij de dames waren er een record aantal deelneemsters dit jaar, 17 deelneemsters trotseerde de kou en modder. Echter de favoriet en Ridderkerkse Mascha Mulder leek geen moeite te hebben met alle diepe sporen door het park. Ze pakte de overwinning met maar liefst 5 minuten voorsprong.

Uitslagen Cyclocross Ridderkerk 2014

A categorie: 1 Kees van Noppen (Ridderkerk), 2 Antonie van Noppen (Ridderkerk), 3 Jan Metselaar.
B categorie: 1 Lars Rietveld, 2 Jorrit Noppen, 3 Jean-Paul Brunsveld.
C / Mountainbike categorie: 1 Jan Hordijk, 2 Guus van Gemert (Ridderkerk), 3 Silvian Vijverberg.
D / Dames categorie: 1 Mascha Mulder, 2 Ceylin del Carmen Alvarado, 3 Natasja Nieuwenhuizen