Avontuur in Ridderkerk

Nieuws

RIDDERKERK - Ter gelegenheid van het 30-jarig bestaan van de Christelijke boek- en muziekhandel “De Kandelaar” is een Ridderkerks kinderboek uitgegeven. Auteur Hans Mijnders schreef op verzoek van het stichtingsbestuur een jeugdverhaal dat zich afspeelt in Ridderkerk.

Het was een bijzondere uitdaging voor de Ridderkerkse kinderboekenschrijver die al meer dan dertig titels op zijn naam heeft. “Als een verhaal speelt in een niet bestaand dorp kun je er van alles bij verzinnen, maar nu moest alles kloppen. Ik kon niet iets opvoeren wat niet in Ridderkerk bestaat” aldus Mijnders. Verschillende bekende Ridderkerkse plekjes komen bij het lezen voorbij. Ook De Kandelaar zelf heeft de schrijver in het verhaal kunnen verwerken. De eveneens Ridderkerkse Rianne Bakker verzorgde de illustraties bij “Speurwerk in Ridderkerk”. Het boek is voor € 4,50 exclusief bij De Kandelaar te koop.

Foto:

“Speurwerk in Ridderkerk” werd gelanceerd met een signeersessie in de bovenzaal van “De Kandelaar”. Schrijver Hans Mijnders en illustratrice Rianne Bakker (rechts) namen hun pennen ter hand na voor een groep kinderen te hebben voorgelezen.