Foto Jan van Gelder

RVVH wint met ruime cijfers van Spijkenisse

Sport

RIDDERKERK - RVVH heeft zaterdag niet veel moeite gehad met oude bekende Spijkenisse. Na een 2-0 ruststand kon het heersende Hercules de wedstrijd controlerend uitspelen en zelfs uitbouwen tot een ruime 4-0 overwinning.

Door Nico Los

Daar zag het overigens in het eerste kwartier van de wedstrijd niet naar uit. Spijkenisse begon goed aan de wedstrijd en had via ex RVVH-speler Ruperto Dorothea een ware kwelgeest in de gelederen, die het de RVVH-defensie knap lastig maakte. Zo waren de eerste kansen in de wedstrijd voor hem en kon hij in de 8e en 10e minuut bijna doelman Spelde verrassen na enkele soli en korte dribbels. Doelman Danny Spelde redde echter attent op zijn acties en kon zijn doel schoon houden. Na een kwartiertje spelen verzette RVVH de bakens en via een mooie aanval Tavares/Vereecken/Tavares beging Spijkenisse een overtreding op de rand van de zestien: de toegekende vrije trap werd door Jordey van Dam over het doel van Spijkenisse-doelman Bijl geschoten. Zo kwamen er voor RVVH wat meer kansen, o.a. door een paar goede rushes van jubilaris Roy Weber (speelde vorige week zijn 150e wedstrijd voor RVVH1) over de rechterkant van het veld. Deze kansen leverden echter niet het gewenste resultaat op. Halverwege de eerste helft begon Benjamin Martha aan een solo vlak voor het strafschopgebied van Spijkenisse en gaf prima voor op Everton Pires Tavares, die zich geen moment bedacht en de bal direct met een flinke draai in de uiterste linker benedenhoek schoot : 1-0. Drie minuten later was het opnieuw prijs. Martha kreeg de bal in de middencirkel op het randje van buitenspel aangespeeld en kon nu met een vrij veld voor hem alleen op het doel van Spijkenisse afgaan en schoot prima de 2-0 in. Doelman Dyron Bijl was opnieuw kansloos. RVVH ging nu gesteund door deze voorsprong steeds beter spelen, al probeerde Spijkenisse het tij nog wel te keren. Zo schoot Elwin Spoel na ruim een half uur spelen via de paal naast het doel van RVVH en werd een vrije trap vlak voor rust over het doel geschoten. Ruststand derhalve 2-0.

Het eerste wapenfeit in de tweede helft kwam van RVVH via Benjamin Martha, die na een prima pass van Wilco Oudenaarden, hard maar net over het doel van Spijkenisse schoot. Tien minuten later stond zijn vizier wel op scherp toen hij na een uitstekende dieptepass van Julian Agatowski hard de 3-0 inschoot. De wedstrijd was nu in feite gespeeld en RVVH controleerde de wedstrijd volledig. Vrijwel alle persoonlijke duels werden nu gewonnen en Spijkenisse kwam er niet meer aan te pas. RVVH kreeg zelfs nog een paar goede mogelijkheden via Roy Weber (net naast), Tavares (net over) en Oudenaarden (kopbal over). De trainers pasten nu aan beide zijden veel wissels toe, wat de wedstrijd niet ten goede kwam. Drie minuten voor tijd was het Everton Pires Tavares die er na een scrimmage in het strafschopgebied van Spijkenisse via een hard schot in de rechter benedenhoek nog 4-0 van maakte. De bekende oud toparbiter Roelf Luinge floot de wedstrijd naar behoren en hoefde geen extra tijd bij te trekken. RVVH was met name in de tweede helft oppermachtig geweest en won deze wedstrijd dan ook verdiend met ruime cijfers. Gezien de andere uitslagen deze middag kon RVVH naar de 4e plaats op de ranglijst in de hoofdklasse B oprukken. Dat moet volgende week in en tegen Kloetinge extra motivatie opleveren.

RVVH-Spijkenisse: 4-0 (ruststand 2-0)
25. Tavares 1-0
28. Martha 2-0
57. Martha 3-0
87. Tavares 4-0

Gele kaarten: Vereecken (RVVH) en Duynstee (Spijkenisse)
Scheidsrechter: R. Luinge

RVVH: Danny Spelde, Roy Weber, Vjeko Krezo, Damiën Vereecken, Dino Rodriques de Pina, Jordey van Dam (69. Remco Buist), Everton Pires Tavares, Robert Kooiman, Benjamin Martha (69. Ibi el Koubai), Wilco Oudenaarden (76. Jesse Eggers), Julian Agatowski.

Spijkenisse: Dyron Bijl, Lennart Krijger, Bart van Muijen, Erik Polet, Elwin Spoel, Delrencio Dos Reis (45. Julien Gret), Shane van den Engel, Jerson Ribeiro, Jeffrey Duynstee, Breuklin Almeida (58. Djerreld Muntslag), Ruperto Dorothea (70. Jazzy Adams).