Wederom geen full house voor Saturnus’72

Sport

RIDDERKERK - Ook zondag konden de standaard teams van Saturnus’72 geen full house binnen halen. Ondanks dat het een draak van een wedstrijd werd, konden de punten bij de heren toch mee naar huis. De dames hadden minder geluk. Zij moesten in Rotterdam (onnodig?) hun meerdere erkennen in Snelwiek.

Ronald Eckhardt was na afloop niet tevreden over de presentaties van de dames. “We waren veel te slordig en lieten zeker in de eerste helft te veel kansen liggen. Gelukkig ging dat na de rust beter. Het eerste bedrijf van de wedstrijd tegen Snelwiek 2 moeten we dan ook maar gauw vergeten”. Saturnus kwam niet verder dan 10-5. Zoals al gezegd ging het na de thee iets beter. Saturnus luisterde beter naar de coach en kon qua spel aanhaken met de tegenstander. Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd, maar Saturnus kon de oplopen averij van de eerste helft niet meer weg werken. Een (onnodige?) nederlaag met 18-13 viel de Ridderkerkers ten deel. “Op de trainingen eerst de ploeg maar eens leren luisteren en daarna uitleggen dat opdrachten ook moeten worden uitgevoerd, anders hadden we deze wedstrijd niet verloren”, was de reactie van Eckhardt na afloop.

De mannen lieten zich waarschijnlijk in slaap wiegen door de stand van tegenstander H.V.O.S. 2 op de ranglijst. Onderaan en ook nog zonder punten. Ook hier was het eerste bedrijf niet om aan te zien. Steeds weer liet de ploeg zich verrassen door acties van de tegenstander. Hierdoor ontstonden er dan ook irritaties binnen de ploeg. Vandaar ook dat de stand bij rust, tegen alle verwachtingen in, maar op 11-11 stond. Van der Wiel had zijn ploeg, net als Eckhardt bij de dames, iets te vertellen! Het tweede deel was dan ook beduidend beter. Saturnus kon een voorsprong pakken die ze gedurende de rest van de wedstrijd niet meer weg gaven. Nadat het verschil nog even op vijf treffers kwam (14-19) bleef de winst beperkt tot een 19-22 overwinning. “Geen beste wedstrijd, maar de ploeg is wel blijven strijden voor de twee punten, al was het voor de toeschouwers een draak van een wedstrijd”. Na afloop nam de ploeg afscheid van Joep Widdershoven die terug keert naar zijn geboortestreek (Limburg). Helaas kon dit niet tijdens de wedstrijd om dat Joep enkele weken terug flink geblesseerd raakte.
Zaterdagavond staat voor de dames de ontmoeting met Gemini 3 op het programma (18.45 uur). Aansluitend spelen de mannen tegen naamgenoot Saturnus uit Leiden. De aanvang van deze wedstrijd is 20.00 uur. Beide wedstrijden zijn in de Reyerhal en de toegang is gratis.

Zaterdag 29 november
Dames 18.45 uur Saturnus’72/1 – Gemini 3