Foto Jan

Danny Spelde redt punt voor RVVH

Sport

RIDDERKERK – Met een zuinige 0-0 keerde RVVH zaterdag terug uit Zeeland. Te weinig open kansen en dus een onderhoudende wedstrijd, die bijna in blessuretijd toch nog een winnaar kreeg. De vingertoppen van de RVVH goalie voorkwamen Ridderkerks verlies.

Door Theo Leenheer

De blessuretijd liep al even toen Kloetinge via de linkerkant nog één keer de bal in de Ridderkerkse zestien pompte. Jaap Hollemans bracht de bal in de trechter voor Danny Spelde waar Yves Nyemb er zijn hoofd tegen kreeg en de bal richting verste kruising kopte. Spelde wist met een uiterste krachtsinspanning er zijn vingertoppen nog tegen te krijgen waardoor de bal afketste op de paal en niet binnenviel. Vervolgens caramboleerde het leer voor de goal langs waarna Damiën Vereecken hem kon opruimen. Zo kwam RVVH in die laatste minuten dus goed weg.

De eerste helft was de thuisclub de meer bovenliggende partij en kregen zij ook enkele mogelijkheden. Na een klein kwartier mikte Jason Tjien Fooh naast na een goede aanvalsopzet. Amper vijf minuten later wist Mark Schuit middels goed druk zetten de bal te veroveren waarna hij richting RVVH doel op kon stomen. Ook hij schoof de bal langs de voor RVVH goede kant van de paal. RVVH stelde daar niet al te veel tegenover. Pas na een goed half uur was er een aanval met perspectief toen Benjamin Martha combineerde met Wilco Oudenaarden via de linkerkant. De door Martha op de achterlijn teruggelegde bal op Oudenaarden kon echter tijdig verdedigd worden door Kloetinge. Uit de tegenaanval wist Nyemb via de rechterkant gevaarlijk door te dringen in de RVVH defensie. Zijn voorzet kon echter net niet worden binnengewerkt door Julius Bliek.

De tweede helft was wat meer voor de Ridderkerkers, die eigenlijk de hele wedstrijd wel controleerden, maar door het zware en moeilijk bespeelbare veld maar moeilijk in hun spel konden komen. RVVH had Kloetinge wat meer in de tang, maar creëerde hoegenaamd nauwelijks kansen. Na ruim een half uur was er een mogelijkheid voor Martha na een mooie dieptepass van Everton Pires Tavares, maar Martha raakte de bal verkeerde waardoor hij een makkelijke prooi werd voor keeper Jaco van der Schee. Pires Tavares probeerde het via een schuiver na een korte dribbel, maar de bal verdween naast de goal. Zo kabbelde de wedstrijd richting het einde en kregen de steeds meer kleumende toeschouwers weinig te zien om warm van te worden. Tot dus die laatste minuten in de blessuretijd waarin RVVH door het oog van de naald kroop.

Na afloop heerste er in beide kampen dan ook wel tevredenheid met dit gelijke spel. Het was de terechte uitslag van een wedstrijd die geen winnaar verdiende. Door beide teams was gestreden voor een resultaat, echter meer zat er niet in. Volgende week de voorlaatste wedstrijd van de eerste competitie helft. FC ’s-Gravenzande bezoekt dan de Ridderkerkse Sportlaan. Aftrap om 14:30 uur.

Kloetinge – RVVH 0-0

Scheidsrechter Jobse gaf een gele kaart aan van Dam (RVVH) en aan van Hekelen (Kloetinge).

Opstelling RVVH:
Spelde, Weber, Vereecken, Krezo, Rodriques de Pina, Kooiman, van Dam, Agatowski, Pires Tavares (89. Eggers), Martha (78. El Koubai) en Oudenaarden (75. Buist).