Bolnes verliest van Brielle

Sport

RIDDERKERK - Op een koude 29 november moest Bolnes aantreden tegen de ploeg van Ridderkerker Steef Buis, Brielle. Op zeker een zware tegenstander die op de derde plaats staat en zeker een kanshebber is voor minimaal een periode. Ook deze tegenstander heeft een budget dat vele malen hoger ligt dan dat van Bolnes waar het budget 0,0 is. Daarom zou het al een fantastisch resultaat zijn als Bolnes zich dit jaar in de eerste Klasse zou handhaven.

Door Ben Smit

Brielle begon voortvarend en zette Bolnes onder druk, dit resulteerde in een aantal mogelijkheden die niet slim werden uitgespeeld. Bolnes verdedigde met hand en tand en probeerde er uit te komen. Maar dit ging niet zoals werd gehoopt, onze spitsen leden te snel balverlies. Daardoor kon Brielle steeds de aanval zoeken en zorgde ervoor dat de uitblinkers het centrale verdedigingsduo ( Roger van Lieveld en Ferry Smit ) was. Toch kon ook Marleyson Meija en Melvin Zaalman regelmatig doorstomen naar de verdediging van Brielle, maar stuitte steeds op een verdediger. Onze spits Kevin Muanza probeerde alles om iets te creëren maar stond steeds tegen een overmacht. Ik ging er al van uit dat de ruststand 0-0 zou worden, maar in de 45e minuut een dubieuze beslissing van de scheidsrechter door een lange bal die over Michael Lindberg viel en op zijn bovenarm belandde te bestraffen met een penalty, de bal had achter gegaan dus geen gevaar voor Bolnes geweest. Zo werd de ruststand toch nog 1-0 voor Brielle wat niet onverdiend was, maar de manier waarop.

In de tweede helft een ander beeld waarin Brielle wat meer angst uitstraalde en Bolnes vooruit ging om de 1-1 te maken. In de 49e minuut ging Bolnes ten aanval en een afgeslagen aanval kwam bij Aleph Real Lopez terecht die bal nog even goed legde en deze heerlijk in de rechterbovenhoek knalde, 1-1. Met Rutger van Dijk voor Derrel Lionarh werd het gevaarlijker en had ik eerder het gevoel dat Bolnes zou scoren dan Brielle. Trainer Meijer ging nog meer wisselen door Rudy Fortes eruit te halen en Martin Zaalman erin en Kenzo Sanches voor Kevin Muanza. Je zag ook dat er spelers uit hun positie gingen lopen waardoor Brielle een vrije man kreeg, zo ook in de 84e minuut een centrale verdediger moest naar de zijkant uitwijken om een tegenstander op te vangen. Hierdoor kon de spits met een fantastische snoekduik, bij de eerste paal, de 2-1 scoren. Er werd nog wel het e.e.a. geprobeerd maar geen kansen meer en zo eindigde deze wedstrijd in een 2-1 voor Brielle.

Opstelling: Jordey Godijn ; Michael Lindberg; Roger Lieveld, ; Ferry Smit; Rudy Fortes (Martin Zaalman ); ; Wesley Strootman; Marleyson Mejia ( Kenzo Sanches ); Aleph Real Lopez; Derrel Lionahr (Rutger van Dijk); Kevin Muanza ( Kenzo Sanches ), Melvin Zaalman