Foto's Jos Schippers

Overtuigende winst Ten Donck op Badhoevedorp

Sport

RIDDERKERK - In de laatste speelronde werd een spannende maar zwaarbevochten overwinning op het Zwijndrechtse Conventus behaald. Zondag 30 november had Sportvereniging Ten Donck echter weinig moeite met rode lantaarndrager Badhoevedorp.

Door Jos Schippers

Ten Donck was eindelijk weer eens in de sterkste opstelling te bewonderen en won overtuigend met 23-10. Leon Scholts was uitblinker aan Ten Donckzijde en liet zien eindelijk weer in goede vorm te steken. Hij tekende voor zeven treffers, daarnaast liep het ook goed bij Maurice Desloover, Rene van Bijsterveld en Danley Edixhoven die ieder vier keer de korf wisten te vinden.

Direct na het beginsignaal liet Ten Donck er geen twijfel over bestaan en nam het initiatief. Met een flitsende start stond het binnen twaalf minuten op een 7-3 voorsprong. Met fraai korfbal zocht Ten Donck de aanval. Verre afstandschoten afgewisseld door soms sprankelende korte combinaties. Onder de korf was Ten Donck bovendien de baas over Badhoevedorp met sterk spelende spelers als Danley Edixhoven en Leon Scholts en was iedere afvallende bal voor de Ridderkerkse Van Pelt en Schreijerformatie. Verdedigend stak het erg goed in elkaar bij Ten Donck. Slechts in de eerste helft kon Badhoevedorp nog in het spoor blijven. Na de stand van 7-2 haperde het iets bij Ten Donck en kwam Badhoevedorp nog terug tot 8-6. De rust werd bereikt met een 12-6 voorsprong. In de tweede helft had het zeer sterk verdedigende Ten Donck de tegenstander volledig onder controle en dicteerde de wedstrijd. Badhoevedorp kwam er niet meer aan te pas. Ten Donck werkte aan haar zelfvertrouwen en bleef tot het einde doorspelen met verzorgd korfbal. De winst had eigenlijk nog veel groter uit kunnen vallen als Ten Donck niet al te licht met alle kansen om had gesprongen. Nu sloop overmoed binnen de ploeg en waardoor nog te veel kansen niet correct maar wat slordig afgerond werden. Maar de tegenstander liet het gelukkig toe. Uiteindelijk liep Ten Donck uit naar een vrij simpele zege van 23-10. Ten Donck haakt door deze zege aan bij koploper Swift. Swift is tot op heden, na vier speelronden, nog zonder puntverlies. Ten Donck volgt met 1 verliespuntje op de tweede plaats.

De volgende speelronde aanstaande zondag heeft Ten Donck weer een thuiswedstrijd en ontvangt dan het Amsterdamse Sporting West dat momenteel vijfde staat met vier verliespunten. De aanvang op het Reyerpark is om 14.30 uur en de toegang gratis.