Foto Roelie 't Jong

Slikkerveer van 2-0 voor naar 2-3 verlies

Sport

RIDDERKERK - Het duel tegen OVV werd gespeeld met de verlichting aan en nog was het vooral een sombere regenachtige middag. Toch begon het duel voor Slikkerveer goed, want bij rust stond er zelfs 2-0 op het scorebord. Echter in de tweede helft ging het mis en werd het alsnog 2-3 voor de bezoekers uit Oostvoorne.

Door Arjan 't Jong

In de eerste helft golfde het spel heen en weer, maar kreeg Slikkerveer de betere kansen. De eerste kans was voor OVV in de achtste minuut maar Dick Tijdeman schoot vanaf de rand zestien ruim naast het doel. In de tiende minuut was het aan de andere kant wel meteen raak. Een prima voorzet vanaf de rechterflank van Roy Schep werd bij de tweede paal goed binnen gekopt door Casper Gerritse: 1-0. Drie minuten later had Mitchel van der Spoel de hulp van de lat nodig om een ingekopte hoekschop weg te werken, maar deed dat verder bekwaam. In de 18e minuut was het weer Slikkerveer dat door de verdediging van OVV sneed. Een prima aanval over meerder schijven werd door Hugo A-Tjak via Richard Clement bezorgd bij Mike van Dongen, maar zijn schot eindigde in het zijnet. In de 27-ste minuut was het wel raak. Een aanval vanaf de linkerkant werd door Mike van Dongen prima meegegeven op de in het centrum diepgaande Casper Gerritse, die de bal hard in de touwen schoot: 2-0. Gezien het spelbeeld op dat moment was Slikkerveer oppermachtig en drukte het OVV terug op de eigen helft. Een schot van Afendy Roehoeputij krulde net naast en een schot van Hugo A-Tjak ging maar net over waren nog twee grote kansen in de eerste helft.

Na de thee leek Slikkerveer geen schim meer van voor de rust. In de 49-ste minuut viel al vrij snel de aansluitingstreffer van OVV. Een aanval over de linkerflank kon voorgezet worden en bij de tweede paal van dichtbij binnen gegleden door Dirk Bontes. In deze fase van de wedstrijd was het wachten op de gelijkmaker. OVV had er meerdere kansen voor nodig, want Danny van der Spuij en Dirk Bontes zagen hun inzetten over en naast het doel gaan. In de 68-ste minuut bokste Mitchel van der Spoel nog een kopbal uit een hoekschop fraai weg uit zijn doel. In de 73-ste minuut werd volgens scheidsrechter Ozkulluk hands gemaakt door een verdediger van Slikkerveer, want de bal ging op de stip. Een buitenkansje, dat simpel werd benut door Arie Bravenboer van OVV:2-2. Eventjes leek Slikkerveer op zoek te gaan naar een nieuwe voorsprong. Romano Niamut mocht nog een vrije trap nemen in de 82-ste minuut, maar de 45-jarige Daniel van de Beek van OVV stond goed opgesteld en pakte de bal klem. Daarna werden het de slotminuten van Dick Tijdeman voor OVV. In de 85-ste minuut schoot hij uit de draai nog ruim over het doel van Mitchel van der Spoel, maar in de 88-ste minuut kreeg hij de bal weer aangespeeld in het centrum, draaide zich weg en schoot in de rechterhoek onhoudbaar voor Mitchel van der Spoel binnen: 2-3. Daarna was de tijd te kort voor Slikkerveer om nog een gelijkspel eruit te slepen en stond het uiteindelijk met lege handen. Komende zondag wordt om 14 uur uit gespeeld bij AGE in Rotterdam.