Dramatisch verlies Ten Donck

Sport

RIDDERKERK - De korfballers van Ten Donck hebben zich zondag 7 december in Sporting West uit Amsterdam verslikt. Een fysiek sterke en fanatieke tegenstander waartegen Ten Donck dure punten verspeelde in de slotfase. In de slotseconden viel de bal net verkeerd voor de Ridderkerkse Van Pelt en Schreijerformatie Ten Donck.

Door Jos Schippers

Ten Donck ging goed van start maar de Amsterdammers beten zich vast en konden goed in het spoor blijven. Ten Donck speelde goed korfbal en creëerde zeker goede kansen. De goede vorm van de laatste weken zat er nog wel in maar bij het afronden liet Ten Donck het wat afweten en had men ook wel aardig wat pech met ballen die de korf uitdraaiden of via de rand naar buiten stuiterden. De rust werd met een kleine voorsprong 8-6 bereikt. In de tweede helft ging Ten Donck goed door met de aanval zoeken en ook kwamen er weer zeer goede kansen maar men verzuimde om uit te lopen. Dat kwam ook doordat de Amsterdamse bezoekers niet of nauwelijks ruimte gaven en de Ten Donck aanval constant druk oplegden. In de 38e minuut werd het 10-8 door een score van afstand via René van Bijsterveld . Hoewel er ook zeer goed verdedigd werd aan Ten Donckzijde werden zeer veel kansen werden vervolgens gemist, ballen die te mooi afgerond moesten worden of wederom uit de korf draaiden of via de rand naar buiten stuiterden. Sporting West rook dat er iets te halen viel en provoceerde de Ridderkerkers dusdanig dat men uiteindelijk kreeg wat men wilde. Bij Ten Donck werd niet meer alleen tegen Sporting West gespeeld maar ook tegen zichzelf. Kort voor het eindsignaal kwam Sporting West op gelijke hoogte, 10-10 werd het pas in de 57e minuut. Het leek er op dat Ten Donck ineens weer wakker geschud was, hoewel dat natuurlijk te laat was. In de laatste minuten bleven beide ploegen op de aanval spelen en misten nog diverse kansen. Aan de ene kant is dat prijzenswaardig maar aan de andere kant zou je kunnen indenken de geringe marge te verdedigen door op balbezit te spelen! Uiteindelijk werd het in de slotseconde 10-11 in het voordeel van Sporting West en waren de druiven zeer zuur voor Ten Donck. Een zware domper voor Ten Donck dat de laatste weken zo goed bezig was en de weg naar boven had gevonden.

In de komende weken komt nog een paar zwaar programma en moet Ten Donck laten zien in de top mee te kunnen draaien. Het is te hopen dat Ten Donck zich dan toch weer de vorm van de laatste weken weet te herpakken en dat deze wedstrijd geen nare nasleep krijgt. Jammer dat de goede resultaten van de laatste weken door deze matige prestatie onderbroken werd maar laten we hopen dat het een eenmalige misser is geweest. Doelpuntenmakers tegen Sporting West waren Maurice Desloover vier keer, Rene van Bijsterveld drie keer, Leon Scholts-de Veld twee keer en Jaleesa Weynschenk één keer. Swift staat nog altijd zonder puntverlies bovenaan, Ten Donck is gezakt naar derde op de ranglijst en werd voorbijgestreefd door DKV uit Diemen. Laat nu de volgende wedstrijd uit tegen datzelfde DKV in Diemen zijn op zondag 14 december om 15.40 uur.