Symfonieorkest speelt bij sneeuwpop

Nieuws

RIDDERKERK - Op zaterdag 20 december speelt het Ridderkerks Symfonieorkest de begeleidende muziek van de kinderfilm “The Snowman”. Bij deze uitvoering wordt de tekenfilm boven het orkest op filmdoek vertoond.

Het Ridderkerkse orkest, onderdeel van Cultuurcentrum ToBe, zal dit programma twee keer brengen: eerst om 11.00 uur in het Energiehuis aan de Noordendijk 148 in Dordrecht en om 13.30 uur in de Hofzaal van Het Plein aan het Koningsplein 2 in Ridderkerk.

De laatste twee concerten van het symfonieorkest waren vooral klassiek. Dit evenement is vooral heel geschikt voor jonge kinderen. The Snowman is een Britse animatiefilm, die het verhaal vertelt vertelt van een jongen, James, die een sneeuwpop maakt op een mooie winterdag. Die avond, om klokslag middernacht, komt deze sneeuwpop tot leven. Samen vliegen ze door de lucht, over huizen, wegen en weilanden op weg naar de Noordpool en beleven ze de mooiste avonturen. De film is een erg leuke manier om kinderen kennis te laten kennis maken met de diverse instrumenten in het orkest en de klassieke klanken. Kaarten voor de uitvoeringen in Dordrecht en Ridderkerk zijn te reserveren via: www.ridderkerkssymfonieorkest.nl. De entree is € 5,-- voor kinderen tot 12 jaar. Wie ouder is betaalt € 7,50.