Gert Rijsdijk

“Wind and Voices” in kerstsfeer

Nieuws

RIDDERKERK - Het radioprogramma “Wind and Voices” is op zondagmorgen 14 december volledig in kerstsfeer. In dit programma laat presentator en samensteller Gert Rijsdijk voornamelijk blaasinstrumenten ‘aan het woord’.

Ook voor de advent- en kersttijd kan de blaasmuziek bogen op een groot repertoire van voornamelijk arrangementen van christelijke en algemene kerstmelodieën. Komende zondag is dat te horen met onder meer de “Oxford Intrada” door de Brassband Soli Deo Gloria, een meesterlijke euphoniumsolo met “Holy Night” en een medley van kerstliederen door blazers van het Rotterdams Filharmonisch Orkest. De instrumentale muziek wordt afgewisseld met twee vocale ‘Bel Canto’ uitvoeringen, te weten “Avé Maria” door Placido Domingo en “Silent Night” door The Priest.

Radio Ridderkerk zendt “Wind and Voices” om de veertien dagen uit vanaf 11.00 uur.