Succes voor jeugdschakers

Nieuws

RIDDERKERK - Wederom zijn jeugdschakers van Schaakvereniging Ridderkerk succes geweest bij een door de R.S.B. georganiseerd toernooi. Het door de Papendrechtse schaakvereniging georganiseerde Ideko Toernooi leverde voor de deelnemende jeugd uit Ridderkerk bekers op voor en eerste plaats en tweemaal een derde plaats en een medaille voor een vierde plaats.

De eerste prijs werd veroverd met goed doordacht en rustig spel door Job van Erp. De bronsen klasseringen waren voor Kevin Do, en Bram Stein. Kevin begon wat minder met zijn eerste partijen, maar heeft dit later ruimschoots goedgemaakt met als beloning een mooie derde plaats. Bram is sinds vijf weken lid van de vereniging en wilde graag deze toernooidag meemaken. Bij een toernooidebuut direct in de prijzen vallen is geen geringe prestatie. De vierde prijs werd behaald door Eva Stok, de enige dame van dit jonge gezelschap.

Het is voor de Schaakvereniging Ridderkerk een enorme opsteker dat de jeugd zoveel plezier aan het schaken beleeft en dat zij zich bij externe toernooien goed staande weten te houden. Voor kinderen die hier ook voor voelen is alle informatie over het jeugdschaken te vinden op: www.sv-ridderkerk.nl.