Kerstconcert met verhaal van Finn

Nieuws

RIDDERKERK - Muziekvereniging Harmonie Slikkerveer geeft op zaterdag 13 december een bijzonder kerstconcert in de aula van het Farelcollege in Ridderkerk. Na het succes met het verhaal van Scrooge vorig jaar wordt dit keer op een muzikale manier het verhaal over Finn verteld.

De bewerking voor de Harmonie is gebaseerd op film “Finn” uit 2013. Deze familiefilm gaat over een jongen die zijn moeder heeft verloren bij zijn geboorte en zijn overleden moeder ziet verschijnenn als hij vioolmuziek hoort. Hij wil om die reden op vioolles, maar zijn vader ziet hem liever voetballen.

Voor de kerstuitvoering is dit verhaal aangepast naar een jongen die heel graag saxofoon wil leren spelen. Het script voor deze bewerking is geschreven door Linda Soeteman. De elfjarige Iris Mak zal als vertelster optreden. Zij is al drie jaar de voorleeskampioen van OBS De Piramide in Ridderkerk. Om op deze avond alle zintuigen te prikkelen wordt het concert omlijst met werk van tekenaar Ronald Kronenburg op de beamer. De illustrator en karikaturist uit Chaam heeft deze originele opdracht op zich genomen omdat hij het script heel mooi en uitdagend vindt.
Het concert in de school aan de Kastanjelaan 50 begint om 20.00 uur. De zaal is open vanaf 19.30 uur. De entree is gratis. Ook kan men na binnenkomst genieten van een gratis kopje koffie of thee.