Natuurtuin bij christelijke kinderopvang

Nieuws

RIDDERKERK - Op het terrein van Kinderopvang Da’s Pas Leven in Ridderkerk-West is onlangs een mooie natuurtuin officieel geopend door wethouder Volbregt Smit. Kinderen kunnen in de tuin spelen en van alles ontdekken. Er is voorzien in veel natuurlijke elementen, een watervalletje en steentjes die de kleintjes kunnen verleggen.

Er volgt nog een hoekje met aaibare dieren. Op het verharde gedeelte wordt binnenkort een verkeerspleintje aangelegd. Wethouder Smit complimenteerde Da's Pas Leven met de natuurtuin, om verschillende redenen. Het is niet alleen een leuke speelplek, het past ook bij het streven van de gemeente naar duurzame oplossingen. Bovendien levert meer groen en minder verharding bij aan het creëren van meer 'waterberging', voor dagen dat het hard en langdurig regent.

Da’s Pas Leven werd acht jaar geleden gestart als eerste christelijke kinderopvang in Ridderkerk. Naast drie groepen van het kinderdagverblijf wordt er ook buitenschoolse opvang verzorgd. De christelijke identiteit komt tot uiting in gebed voor elk eetmoment, voorlezen uit de kinderbijbel en de christelijke liedjes die gezongen worden. Ook zijn er regelmatig thema-activiteiten waar de Bijbel de inspiratie voor is. Volgens Margo Gefferie, al acht jaar het vertrouwde gezicht van Da’s Pas Leven, kan de tuin daar ook ten volle voor benut worden.