Bezoek van Sinterklaas

Nieuws

RIDDERKERK - Op 3 en 4 december bracht Sinterklaas een bezoek aan gezinnen uit Ridderkerk en Heerjansdam die geen geld hebben voor sinterklaascadeaus. Dit is een initiatief van Stichting Present Barendrecht, Vivenz thuisbegeleiding en Rabobank Ridderkerk Midden-IJsselmonde.

Pia van Dalen van Stichting Present: ,,Omdat ieder kind een sinterklaasfeest verdient is het idee ontstaan om Sinterklaas bij gezinnen, die door Vivenz worden begeleid, thuis te laten gaan. Dit is mogelijk gemaakt door de medewerkers van de Rabobank". De medewerkers van de Rabobank steken regelmatig hun handen uit de mouwen als vrijwilliger omdat zij verbinding willen leggen met de samenleving. Henk Post, medewerker Rabobank: ,,Al maanden zijn we met zo’n twintig medewerkers bezig geweest met de voorbereidingen. Een aantal medewerkers hebben zich bezig gehouden met de inkoop van de cadeaus en het inpakken ervan. Zo konden Sinterklaas en zijn pieten goed voorbereid op pad gaan. Ik vind het mooi dat we met elkaar deze gezinnen een bijzonder moment hebben kunnen bezorgen."