Spraakfabriek behaalt Kwaliteitstoets

Nieuws

RIDDERKERK - Als eerste praktijk in Ridderkerk heeft De Spraakfabriek de Kwaliteitstoets Logopedie behaald.

Praktijkhouder Sandra Dame-Breedveld is hier vanzelfsprekend trots op: “De toets is een systematisch en onafhankelijk onderzoek naar de kwaliteit van processen, producten en diensten rondom de logopedie. De Kwaliteitstoets Logopedie geeft inzicht over het kwaliteitsniveau in de breedste zin van het woord”.

Het team van De Spraakfabriek heeft besloten de Kwaliteitstoets Logopedie vrijwillig aan te gaan. De kwaliteitstoets werd uitgevoerd door auditors van het onafhankelijke Health Care Auditing. De onderscheidende werkwijze van De Spraakfabriek, met onder meer vestigingen in Ridderkerk Centrum, Slikkerveer en Hendrik-Ido-Ambacht, bleek van hoog niveau, want de toets werd glansrijk doorstaan.
De Spraakfabriek is een groeiende allround logopediepraktijk voor kinderen en volwassenen en heeft door haar vestigingen in gezondheidscentra en op diverse scholen een grote regiofunctie. In Ridderkerk is de praktijk gevestigd aan het Sint Jorisplein (Ridderhof) en het Paramedisch Centrum aan de Van Beethovenstraat in Slikkerveer. Ook wanneer blijkt dat kinderen na de logopedische screening op school logopedisch onderzoek of behandeling nodig hebben kan contact met De Spraakfabriek worden opgenomen. “We zijn er trots op dat we erkend zijn als kwaliteitspraktijk en logopedische zorg van hoog niveau kunnen aanbieden aan zowel volwassenen als kinderen” aldus de in Ridderkerk werkzame logopediste Bianca Roeters.