College op bezoek bij Plaisier Interieur

Nieuws

RIDDERKERK - Dinsdag 16 december bezochten burgemeester en wethouders de winkel van Plaisier Interieur aan de Lagemdijk, één van de oudste en meest in het oog springende bedrijven van Ridderkerk.

Het college werd gastvrij ontvangen door Robert en Niels Plaisier, de vierde generatie in dit uit 1898 stammend familiebedrijf. Het college kreeg een korte toelichting op de geschiedenis van het bedrijf. Overgrootvader Arie-Jan begon het bedrijf vanuit huis en trok met manufacturen langs de deuren. Al snel werd aan de Lagendijk een winkeltje gebouwd. Inmiddels zit het bedrijf daar al meer dan 100 jaar en is uitgegroeid tot een meer dan 6.000 vierkante meter grote design woonwinkel. De winkel trekt vanuit de wijde omgeving klanten naar Ridderkerk. Na de toelichting werd het college rondgeleid door het bedrijf. Het college toonde zich onder de indruk van de kwaliteit van het bedrijf en het enthousiasme van de ondernemers.