Senioren B-selectie scoren hoge ogen

Sport

RIDDERKERK - OKK Ridderkerk start het wedstrijdseizoen goed! Team 2 van de senioren turnde een spannende eerste wedstrijd tegen Vridos Giessenburg. Het team bestaande uit Sterre van Helden, Julia Baan, Jantine den Otter, Anuschka Velthuizen, Evi Ilmer en Anne-Ruth van der Knijff turnde een stabiele wedstrijd zonder al te grote fouten. Helaas kon Sanne Mikolajczak niet meedoen vanwege een blessure, maar was er gelukkig wel voor de support.

OKK begon op het toestel brug. Voor zowel Anuschka als Evi is dit altijd een sterk toestel. Zij scoorden naar behoren, resp. 11.60pnt en 11.30pnt. Een mooie bijdrage voor het teamtotaal.

Als tweede toestel was sprong aan de beurt. Julia scoorde hoge ogen op dit toestel. Haar 11.50pnt voor de overslag was een prima bijdrage voor het team en leverde haar eveneens een eerste plek op in het eindklassement. Verrassend voor haar, maar hard werken wordt wel degelijk beloond.

Daarna was het de oefening op muziek welke de meiden moesten laten zien. Een ieder gaat hier vooruit, zeker gezien de uitstraling. Hier wordt namelijk extra op gelet door de jury.
Anne-Ruth liet met haar mooie houding en goed uitgevoerde turnelementen een score van 11.20pnt noteren. En dit met een lastige teenblessure! Een knappe prestatie.

Als laatste onderdeel werd er geturnd op balk, welke met een hoogte van 1.25m toch best een obstakel is. Zowel Jantine als Sterre wisten hier rustig te blijven en scoorden resp. 11.30pnt en 11.50pnt. De twee hoogste dagscores!

Alle vier de toestellen werden op naam van OKK geschreven. Met een flink aantal punten winst, bijna 19(!), wisten zij de wedstrijd naar zich toe te trekken. Een goede boost voor het zelfvertrouwen en op naar de komende wedstrijden dit seizoen. De leiding heeft hier het volste vertrouwen in.