Pupillen B-selectie winnen overtuigend

Sport

RIDDERKERK - De B-pupillen van de B-selectie turnden hun allereerste wedstrijd ‘in dienst van OKK Ridderkerk’. Alle turnsters die in dit team zitten, hebben nog niet eerder aan een echte wedstrijd meegedaan. Het was dus voor een ieder zeer spannend.

De zenuwen waren zeker aanwezig, maar Noa Belder, Sara Bulbul, Aleyna Dilci, Kim van Balen en Evi de Koning hadden er ook meer dan zin in.

De aftrap van de wedstrijd werd door OKK gegeven op het toestel brug. Kim turnt zeer netjes op dit onderdeel en. Dat bleek dan ook uit haar score. Een keurige 12.80pnt wat haar een vierde plek op dit onderdeel opleverde. En er zat zelfs nog verbetering in, dus dat belooft wat!

Als tweede werd er gesprongen. Met verschillende sprongsituaties per leeftijdscategorie is dit altijd een hele verbouwing tijdens zo’n wedstrijd. Zowel Aleyna, die een overslag turnde, als Noa, die handstand platval liet zien, behaalde goede cijfers. Resp. 13.15pnt en 13.55pnt is iets om zeker trots op te zijn.

Op het volgende toestel balk was duidelijk dat de jonge meiden nog wel wat wedstrijdervaring misten. Hier lieten ze flink wat punten liggen, vooral door de vele vallen. Iets om aan te werken.
Evi had haar zenuwen enigszins in bedwang en turnde een beheerste oefening, mét val, maar erg netjes. Zij kreeg hier 11.45pnt voor.

Als laatste was de vloer aan de beurt. Er was afgesproken extra netjes te werken na de vele vallen bij balk. Dit werd dan ook zeker gedaan! Sara ging er met de hoogste dagscore, 14pnt, en een eerste plaats in het eindklassement vandoor.

Na het turnen van de gehele wedstrijd was duidelijk dat de OKK turnsters lieten zien dat zij B-selectie waardig zijn. Met een verschil van dik 21 punten wonnen zij hun eerste wedstrijd. De meiden hebben het super goed gedaan en de kop is eraf. Op 31 januari staat de volgende wedstrijd in de planning en ook dan gaan ze er weer voor.