Nominatie senior sportvrouw 2014

Sport

RIDDERKERK - Afgelopen donderdagavond is officieel bekend gemaakt dat Ridderkerkse Christine Beukema (1963) is genomineerd voor senior sportvrouw 2014. Het sportgala zal op 16 februari in Barendrecht plaats vinden.

Al in haar jonge jaren bleek Christine een begenadigd zwemster. Helaas moest zij in haar jeugd door persoonlijke omstandigheden stoppen met zwemmen. Haar droom van een internationale zwemcarrière viel in duigen. Maar het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan en meer dan dertig jaar nadat zij stopte met zwemmen, dook zij in 2013 opnieuw van het startblok. Haar ontwikkeling ging razendsnel en tijdens trainingen en wedstrijden liet ze vele jonge zwemmers achter zich. Haar talent en drive zijn onmiskenbaar. Ze legde zichzelf een ijzeren trainingsregime op met één doel: WK Masters te Montreal (Canada) in augustus 2014. Voordat Christine naar Canada afreisde werd ze eerst in januari 2014 bij het Nederlands Masterkampioenschap korte baan meervoudig Nederlands kampioen op de 200, 400, en 800 meter vrije slag. In juni deed ze dit nog eens over op het Nederlands kampioenschap lange baan op de 200 en 400 meter vrije slag. In Canada bleek dat ze roofbouw op haar lichaam had gepleegd met soms wel vijftien uur training per week. Op de 800 meter vrije slag werd ze 13e, op de 200 meter vrije slag 19e ( derde europese tijd) en de 400 meter vrije slag 15e van de wereld.