Aandacht voor kriebelbeestjes

Nieuws

RIDDERKERK - Blok 3 van de Brede School activiteiten is begonnen. Kinderen hebben zich weer ingeschreven voor de verschillende activiteiten. Zo zijn er activiteiten zoals sport en spel, beeldende kunst, dans, muziek en multimedia die plaatsvinden in de Bibliotheek, Sporthal Drievliet en op de basisscholen CBS de Bongerd en OBS de Botter.

Blok 3 van de Brede School voor Drievliet/’t Zand is de eerste week afgetrapt met de activiteiten Popkoor en Kriebelbeestjes. Het zingen met een koor is een activiteit voor kinderen uit groep 3 t/m 5, die het leuk vinden om liedjes van hun favoriete band of artiest samen mee te zingen. De kinderen zingen daarbij ook in canons en leren verschillende klank- en vormaspecten toe te passen.

Kinderen uit groep 1 en 2 leren met de uurtjes over Kriebelbeestjes meer over spinnetjes, mieren, torretjes, worpjes en andere kleine diertjes om ons heen. Aan de hand van foto’s en filmpjes leren ze meer van deze dieren en ze kunnen zelf kriebelbeestjes tekenen en schilderen.
Met andere activiteiten van de Brede School in dit blok zijn kinderen actief met sport en spel, beeldende kunst, dans, muziek en multimedia. Deze uurtjes worden gepresenteerd op de basisscholen De Bongerd en De Botter, sporthal Drievliet en de bibliotheek. Foto’s en filmpjes van de activiteiten zijn te bekijken op de Facebookpagina van de “Brede School Ridderkerk”. Voor meer informatie: www.bredeschoolridderkerk.nl.