OKK team 1

OKK neemt de leiding

Sport

RIDDERKERK - Gymnastiekvereniging OKK Ridderkerk organiseerde dit weekend de eerste turncompetitie van dit seizoen. Op zaterdag kwam de onderbouw in actie met de voor-instappers die een individuele wedstrijd turnden en de instap, pupillen I & II turnden in teamverband.

Team OKK 1 bestond uit Veerle Kooke, Eva schrik, Izaelle Dur, Sofie Li en Sanne Kranendonk. Ze turnden een goede wedstrijd, al kunnen ze de volgende keer nog wat punten pakken op de balk. Ze werden ruimschoots eerste van de veertien teams in totaal.

In de tweede ronde moest het tweede team van OKK turnen. Dit team bestond uit Froukje Mons, Maylene Rienks, Roos de Vries en Caithlin Karel. Ook dit team turnde een prima wedstrijd en op het toestel vloer behaalden ze zelfs meer punten dan team één. Een leuke verrassing was dat dit team op de tweede plaats eindigde.

Het derde team van OKK kwam in de laatste ronde aan bod. OKK 3 bestond uit
Jadee Phelipa, Azra Durak, Manuela Hietbrink, Fenne van Oversteeg en Robrina Eleonora. Op Fenne na, helaas geblesseerd, allemaal nieuwe meisjes. Jadee en Manuela zijn over gekomen van een andere vereniging en Azra en Robrina turnen nog maar sinds kort bij de selectie. Vooral een wedstrijd om ervaring op te doen. Met een negende plaats waren de trainsters erg tevreden.

De vier voor-instappers turnden een individuele wedstrijd met in totaal elf meisjes. Christina Lorse werd knap eerste, Lois Straver turnde haar eerste wedstrijd en werd gelijk tweede, Romy Tuithof turnde een niveau hoger en werd vierde en Sanne van der Keur turnt ook nog maar pas bij de A-selectie en werd achtste.