Start seizoen hoger niveau

Sport

RIDDERKERK - Team Jeugd A van OKK Ridderkerk turnde haar eerste wedstrijd thuis tegen Sparta Dordrecht. Deze wedstrijd werd een niveau hoger geturnd in vergelijking met vorig jaar, aangezien deze meisjes kampioen zijn geworden in de vorige categorie. Al met al meer uitdaging en ook verplichte doorstroming.

Door Linda Jongeotter

Het team bestaande uit Pascale Velthuizen, Maria in ’t Veld, Iris Bezemer, Kate de Jong, Demi Wiltenburg, Rosalyn van der Staaij en Anthe Steenstra begon op ongelijke voet met Sparta. Zowel Kate als Rosalyn waren geblesseerd en zij konden niet, of gedeeltelijk meeturnen. Daar de beste 5 scores zouden tellen, kon OKK zich dus geen foutje veroorloven.

Rosalyn kwam in actie op het toestel brug. Dit is haar beste toestel en ze behaalt hier altijd hoge punten. Zonder afsprong te turnen vanwege haar blessure, werd ze op dit toestel toch nog tweede! Super knap, zeker omdat de nummer één van de wedstrijd maar 0.1pnt meer behaalde en wél een afsprong had. Rosalyn kreeg 13.50pnt van de jury. Iris deed daar nauwelijks voor onder en kreeg 13.30pnt toebedeeld. Dit toestel werd dan ook gewonnen.

Op sprong was het Anthe die liet zien thuis te horen in deze groep. Zij turnde haar aller eerste echte wedstrijd vandaag. Met 12.25pnt op dit toestel leverde zij een uitstekende bijdrage voor de groep. Anthe liet een salto en een overslag zien op dit onderdeel.

Als derde was het toestel vloer aan de beurt. Er werd hier een oefening op muziek geturnd, iets dat behoort bij het hogere niveau. Demi haalde hier het hoogste puntenaantal met 11.00pnt. Dit mede door de uitstraling tijdens haar oefening en uiteraard de strak uitgevoerde elementen. Demi werd vandaag tweede in het veld met 16 turnsters. Een hele goede prestatie!

Balk was het laatste toestel waar de turnsters moesten laten zien wat zij konden. Zowel Maria als Pascale turnden hier de hoogste cijfers bij elkaar. Met respectievelijk 11.20pnt en 11.35pnt werden zij tweede en derde op dit onderdeel en sleepten hiermee winst op dit toestel in de wacht.

Zo werden er twee toestellen gewonnen en twee verloren, er eindigden zelfs drie turnsters van OKK in de top drie! Maar helaas was de nummer één, een turnster van Sparta. Zij behaalde zoveel punten meer, dat hier niet tegenop te turnen was.

De meiden hebben laten zien wat ze in huis hadden en zich kranig geweerd tegen dit grote team van Sparta. Jammer genoeg verloren zij uiteindelijk toch de wedstrijd. Al met al is de leiding trots op het harde werken en de getoonde inzet op deze dag. Dit is maar het begin van het wedstrijdseizoen en wanneer de meiden blijven turnen zoals ze tijdens deze wedstrijd hebben gedaan, dan beloofd dat nog wat. Met opgeheven hoofd gaan we door naar de tweede wedstrijd van dit seizoen.