Maximale zege HBM Dakbedekking/Taveri

Sport

RIDDERKERK - De tafeltennissers van HBM/Taveri hebben afgelopen zaterdag in Schiedam een maximale score van 0-10 weten te behalen in de uitwedstrijd tegen hekkensluiter Scyedam. Het piepjonge team van de thuisclub wist geen enkele vuist te maken tegen de geroutineerde Ridderkerkers en werden naar een kansloze nederlaag gespeeld. De monsterzege was niet eens geflatteerd te noemen.

Robert Beenes diende door omstandigheden al zijn wedstrijden meteen in het begin achter elkaar te spelen. Bovendien was hij ook niet in de gelegenheid uit te komen in het dubbelspel. Door al zijn enkelspelen overtuigend in winst om te zetten wees hij de formatie uit Ridderkerk de weg en zette daarmee de gasten op een 0-3 voorsprong. Bram Moelker en Patrick Weijers lieten vervolgens geen steek meer vallen. Al had het gelegenheidskoppel Moelker/Weijers in het dubbelspel wel de nodige aanpassingsproblemen maar kwam het herstel op tijd.

Door de monsterzege heeft HBM/Taveri meteen de koppositie in de hoofdklasse veroverd. Door een wijziging in het wedstrijdschema komen de Ridderkerkers pas op 27 februari weer in actie. Dan staat in Ridderkerk de streekderby tegen Papendrecht op het programma. Voor beide teams de eerste serieuze krachtmeting van dit seizoen.