Foto Yvonne Hoogendoorn

KCR pakt derde titel in vier jaar

Sport

RIDDERKERK - Onder toeziend oog van ruim 150 supporters is het KCR, één speelronde voor het einde, gelukt de titel in de eerste klasse E te pakken. De Ridderkerkse korfballers waren in Vlissingen een maat te groot voor het ontvangende Fortis en konden na de 9-16 winst een groot feest vieren.

Met twee bussen en vele auto’s was vanuit Ridderkerk de reis gemaakt om bij deze unieke gebeurtenis te zijn en die reis bleek niet voor niets. Fortis had een week eerder nog bijna van runner-up Swift gewonnen, maar na een kwartier moesten ze bij een 5-5 stand KCR loslaten. Het mannenkwartet toonde zich met acht treffers op rij zeer zuiver, waarbij enkele mooie goals uit combinaties kwamen. Met de 6-13 ruststand was de buit binnen, want dit KCR zou dat nooit meer uit handen geven. Zeker toen de Akomar Shippingformatie kort na rust uitliep naar negen doelpunten verschil. Het restant van de wedstrijd was het onophoudelijk gezang van de fans dat de sporthal vulde het hoogtepunt, want binnen de lijnen was het slechts aftellen. Beide ploegen scoorden maar driemaal na de rust. Bij 9-16 kon de confetti en de champagne knallen. Na twee jaar eerste klasse maakt KCR de stap naar de overgangsklasse. Daar gaat gespeeld worden met de schotklok, iets waar de hoofdmacht lang en hard voor gewerkt heeft. Uiteraard volgde een groot feest en dat wordt rustig overgedaan als op 7 maart, na twee zaterdagen rust, Vriendenschaar naar De Fakkel komt voor het competitieslot.