Geen kers op de taart voor KCR

Sport

RIDDERKERK - Het spelen zonder druk op de ketel is KCR niet bevallen. De kampioen in de eerste klasse van het zaalkorfbal sloot af met een thuisnederlaag. Het bezoekende Vriendenschaar toonde meer gedrevenheid en vertrok zodoende met een eclatante 17-26 winst uit De Fakkel.

Trainer Steven de Graaf nam, met het oog op de belangrijke reeks die op het veld wacht, geen risico met aanvoerder Ismaël Hooijmeijer. Zijn vervanger Stephan Mulder toonde zich een waardig stand-in door met zes treffers topschutter aan Ridderkerkse zijde te worden. Vriendenschaar - dat in twee jaar tijd twee vurig gewenste promoties naar Ridderkerk zag gaan - was tot op het bot gemotiveerd en dat had zijn weerslag op het scoreverloop. Na het in de spotlights oplopen met de spelers van het G-korfbal ontspon zich een gelijkopgaand eerste deel. De Akomar Shippingformatie had lange tijd de leiding, maar kort voor rust pakten de gasten de eerste voorsprong. Vervolgens kwamen zij het scherpst uit de kleedkamers. In een kwartier liepen zij van 9-10 naar 11-18. Daarmee was de Ridderkerkse weerstand gebroken en mocht Vriendenschaar freewheelend naar een 17-26 eindstand. Een zwak eind van een verder geweldig verlopen zaalseizoen voor KCR.
Nu is het zaak goed voor te bereiden op de veldcompetitie. Op 21 maart ontmoet de ploeg in de voorbereiding Fortis op Zeeuwse bodem, waarna een week later de competitie hervat wordt bij Albatros in Zwijndrecht. Dit is direct een concurrent in de strijd tegen degradatie, dus KCR weet welke opdracht er ligt.