Blije schoolkinderen

Nieuws

RIDDERKERK - In de gang van Het Plein bij het gemeentehuis van Ridderkerk zijn t/m 17 april foto’s van negentien kinderen te zien. Zij vertellen bij hun portretten wat hun gelukkig maakt. Dat hebben alle leerlingen van de openbare scholen in Ridderkerk de afgelopen week gedaan.

Uit hun ‘Happy’-verhalen is een selectie gemaakt voor de foto’s die zijn gemaakt door Jørgen Snoep. Hij ging met de kinderen naar een passende locatie of bedacht een decor dat pas bij hun verhaal. Voor de tentoonstelling “I am together” is ook een videoclip gemaakt. In de clip zingt van elke school een leerling het lied van Roald van der Laan mee. Johan van Knijff, bestuurder openbaar onderwijs voor Ridderkerk, Barendrecht en Zwijndrecht, mocht maandagmiddag de tentoonstelling openen.