Woonvisie en Leyten sluiten overeenkomst voor 23 appartementen

Nieuws

RIDDERKERK - Met twee handtekeningen zijn vandaag 23 appartementen verkocht van het project Kuyperhof in Ridderkerk. De overeenkomst is gesloten tussen Alfred van den Bosch namens Woonvisie en Folkert Leijten van projectontwikkelaar en vastgoedbelegger Leyten. De Ridderkerkse woningstichting zal deze appartementen straks als sociale huurwoningen op de markt brengen.

De 23 appartementen maken onderdeel uit een groter plan ‘Kuyperhof’ met 26 koopeengezinswoningen, 19 koopappartementen en 4 –penthouses, die vanaf komend najaar gaan verrijzen op de plek waar vroeger de Dr. Kuyperschool stond.
Deze locatie en ook de planning van het project sluiten mooi aan bij de herontwikkeling van het centrum door Woonvisie. Op de plek van 200 te slopen woningen in het gebied tussen Dr. van Gendtstraat, Klaas Katerstraat en Poesiatstraat wordt vanaf 2016 een plan met 164 woningen, appartementen en eengezinswoningen gerealiseerd. Ook voor andere locaties in het centrum van Ridderkerk (Rembrandtweg en Geerlaan) bereidt Woonvisie vernieuwingsplannen voor.
Met de aankoop van de 23 appartementen ziet Woonvisie extra mogelijkheden voor een gevarieerd woningaanbod in het centrum en kansen om in te spelen op de vraag van met name ouderen naar goed toegankelijke en energiezuinige woningen dichtbij voorzieningen.
Woonvisie verhuurt de 23 appartementen na oplevering als sociale huurwoningen. Dat betekent dat de woningen een huurprijs krijgen waarvoor de huurder nog huurtoeslag kan aanvragen. De verhuur start naar verwachting halverwege 2017. Meer informatie hierover is op dit moment niet beschikbaar. Wie interesse heeft in een huurwoning wordt aangeraden te zijner tijd de website van Woonvisie in de gaten te houden.

Meer informatie over het project Kuyperhof en de verkoop is te vinden op www.kuyperhof.nl.