Rabobank Schoolkorfbaltoernooi

Sport

RIDDERKERK - Zo’n 200 schoolkinderen uit de groepen 3, 4 en 5 spelen woensdag 15 april hun onderlinge wedstrijden namens de school op het Rabobank schoolkorfbaltoernooi. Het toernooi wordt georganiseerd door KCR en Ten Donck en het wordt net als voorgaande jaren weer gespeeld op de kunstgras korfbalvelden aan de Sportlaan in Ridderkerk.

De kinderen van zo’n veertig schoolklassen zullen spelen om de eer, maar ook om de bekers van de sponsor van het toernooi, Rabobank Ridderkerk Midden IJsselmonde.

Als er niet gespeeld hoeft te worden, kunnen kinderen gebruik maken van een springkussen, schminken of andere leuke activiteiten.
Tijdens het toernooi worden ook de leerkrachten uitgedaagd om mee te doen aan het korfschietkampioenschap voor leerkrachten. De leerlingen kunnen hun juf of meester aanmoedigen, zodat ook die prijs naar hun school mee kan.

De opening van het toernooi zal zijn om 13:45 uur, waarna om 14 uur de wedstrijden zullen beginnen. Om ongeveer 17 uur zal de prijsuitreiking gedaan worden door Cor van den Adel van de Rabobank Ridderkerk Midden-IJsselmonde.