Finaleplaats voor Caroline Mom

Sport

RIDDERKERK - Op 11 en 12 april waren de halve finales turnen in de tweede en derde divisie in Duiven. Op 11 april kwamen Froukje Mons en Marleen Lodder uit in de derde divisie voor OKK Ridderkerk. Beide eindigde op een 21e plaats. Bij vloer en sprong ging het prima, Froukje turnde op vloer dubbel flikflak en scoorde haar hoogste cijfer bij sprong. Marleen scoorde haar hoogste cijfer op vloer. Bij balk en brug lieten beide turnsters helaas wat puntjes liggen. Score voor Froukje: 41.992, Marleen: 40.925.

Veerle Kooke en Caroline Mom turnden op zondag in de tweede divisie. Veerle liet bij sprong en brug goede oefeningen zien en kreeg hier mooie scores van de jury. Helaas viel zij twee keer van de balk, waardoor zij zakte in het eindklassement. Ook bij vloer liet ze wat puntjes liggen. Uiteindelijk behaalde zij een dertiende plaats wat goed genoeg was voor een reserveplaats voor de finale. Als laatste kwam Caroline Mom uit bij de senioren. Zij startte op het toestel sprong en liet daar twee uitstekende sprongen zien die terecht werden beloond met het tweede cijfer van de wedstrijd: 12.825. Bij brug liet zij helaas wat puntjes liggen en ook de jury was haar niet goedgezind. Bij balk waren er wat schoonheidsfoutjes, maar geen val. Score 10.200. Caroline liet ook een prima vloeroefening zien wat haar een goed cijfer opleverde, 12.100. Met een twaalfde plaats heeft zij zich direct geplaatst voor de finale en daarnaast heeft zij zich ook geplaatst voor de toestelfinale sprong. In het weekend van 6 en 7 juni zal Caroline Mom haar elfde Nederlandse Kampioenschappen turnen in Hoofddorp.