Mode in voormalige huishoudschool

Nieuws

RIDDERKERK - MvE Fashion heeft een showroom ingericht in twee voormalige lokalen van huishoudschool in Ridderkerk. Marloes van Es presenteert hier kleding, tassen, sieraden en andere modeaccessoires, die niet in de collecties van winkels in de regio zijn te vinden.

De Ridderkerkse onderneemster heeft er al anderhalf jaar succes mee bij evenementen en met shoppingparty’s voor vriendinnengroepen. “Daar ga ik ook zeker mee door. Op locatie en hier in mijn nieuwe showroom” zegt Marloes, die in augustus 2013 begon met haar internetwinkel. Ze zag het als een kans om serieus iets te doen met haar opleiding voor detailhandel en liefde voor mode. “Eigenlijk heb ik van mijn hobby mijn werk gemaakt. Ik vind het leuk om naar nieuwe kleding en leuke dingen te zoeken. Mijn streven is ook om hiermee zo onderscheidend mogelijk te zijn” aldus de Ridderkerkse, die voor haar inkoop regelmatig afreist naar onder meer Parijs. Ze waakt er echter voor om niet te grootschalig in te kopen. Van alles wat ze aanbiedt heeft ze maar een paar exemplaren: “Het betekent dat het snel uitverkocht kan zijn, maar ook dat er weer snel nieuwe dingen te vinden zijn. Wie een keer niet slaagt, kan enkele weken later wel iets moois vinden. Daarbij vind ik dat het altijd betaalbaar moet zijn. Je kunt er goed uit zien zonder dat het duur hoeft te zijn.”

De showroom in de vroegere school aan de Koninginneweg 150 is niet dagelijks geopend. De actuele openingstijden worden steeds gemeld op Facebook en de website van MvE Fashion. De komende weken staat de deur van de showroom in lokaal 8 open op dinsdag 21 april van 14.00 tot 16.00 uur, woensdag 22 april van 13.00 tot 16.00 uur, vrijdag 24 april van 13.00 tot 15.00 uur, woensdag 29 april van 13.00 tot 16.00 uur en vrijdag 1 mei van 13.00 en 15.00 uur. Bezoek op andere tijdstippen is mogelijk op afspraak. Groepen vriendinnen, buren, collega’s e.d. kunnen reserveren voor een gezellige modeavond. Afspraken kunnen gemaakt worden via 06 2497 6221 of info@mve-fashion.nl. Website: www.mve-fashion.nl.