De eerste Presentklus uitgevoerd!

Nieuws

RIDDERKERK - Zaterdag 11 april was het dan zover. Een deel van het bestuur, betrokken vrijwilligers en coördinatoren van Present Ridderkerk wilden als team graag zelf de eerste Presentklus uitvoeren. Via een hulpverleenster van Vivenz maatschappelijke dienstverlening was een hulpvraag gedaan voor het opknappen van twee kinderkamers bij een gezin dat wel een steuntje in de rug kan gebruiken.

Gewapend met rollers, blokkwasten, een behangtafel, verf, keukentrapjes, behang en nog veel meer materiaal (o.a. gesponsord door lokale ondernemers!) werd er met vooral ‘vrouw en macht’ gewerkt om de twee kamers in een Ridderkerkse woning stevig aan te pakken. De klus was halverwege de middag al geklaard: “Wát kun je een hoop werk verzetten als je met een groep iets aanpakt!”

Het was volgens de bij het gezin betrokken hulpverleenster echt nodig om het gezin een zet in de goeie richting te geven. Aan het eind van de klusdag lieten de klussers een héél blije moeder en opgetogen kinderen achter. De wetenschap dat de klus is ingebed in een hulpverleningstraject geeft het vertrouwen dat de hulp op een goede plek terecht komt en dat het gezin erna ook ondersteund blijft door professionele hulpverlening.
Dit was de eerste Presentklus, maar zeker niet de laatste. Meerdere groepen staan al klaar om ook aan het werk te gaan met een praktische klus of door zich aan te bieden voor een sociale activiteit. De hulpvragenstroom moet nog een beetje op gang zal komen -wellicht vanwege de veranderingen in de zorg- maar op dit moment ligt er concreet een aanvraag via een maatschappelijke organisatie voor hun cliënt: een oudere meneer met gezondheidsproblemen zonder netwerk en financiële middelen die niet met z’n scootmobiel door de tuin kan. De tegels zijn zelfs al aangeboden door een door Present geïnspireerde Ridderkerker. Nu nog een groepje sterke mannen die ergens wat tegelwerk kunnen verrichten!

Mannen en vrouwen die als groep met een eenmalige activiteit iets willen betekenen voor een ander kunnen zich aanmelden bij Present. Er zijn allerlei manieren waarop men gezamenlijk kan worden ingezet. Vriendengroepen, collega’s, sportteams , kerkelijke groepen enz. kunnen voor meer informatie contact opnemen via: info@presentridderkerk.nl , 0613023094 of 06-13153510. Website: www.stichtingpresent.nl/ridderkerk.