HBM Dakbedekking/Taveri naar finale play-offs

Sport

RIDDERKERK - De tafeltennissers van HBM/Taveri hebben afgelopen zaterdag de verrassende thuiszege tegen het favoriete Vriendenschaar tijdens de return in Gouda met succes verdedigd. Na wederom een zwaar gevecht stond er uiteindelijk een 5-5 gelijkspel op het bord wat voor de Ridderkerkers voldoende was om de finale van de play-offs in de Hoofdklasse veilig te stellen. De spanning en het belang was bij beide teams duidelijk te merken en kwam het spelbeeld niet ten goede. De spanning vergoedde echter veel.

Patrick Weijers, in de heenwedstrijd ook al erg op dreef, zette de gasten uit Ridderkerk met een hattrick op het goede spoor. Bram Moelker wist hier nog twee winstpartijen aan toe te voegen. Robert Beenes speelde onfortuinlijk en bleef met lege handen.

Het dubbelspel kwam dit keer totaal niet uit de verf en leverde een nederlaag op voor het duo Beenes/Weijers.

Komende zaterdag speelt HBM/Taveri de finale van de play-offs in Delft tegen ATTC uit Alphen aan de Rijn. Een team waartegen eerder dit seizoen een zware 2-8 nederlaag werd geleden. Toen speelden de Ridderkerkers echter zonder de geblesseerde Moelker die in de finale wel van de partij zal zijn. Bovendien leverden Beenes en Weijers destijds misschien wel de meest povere wedstrijd van het seizoen af. De formatie uit Ridderkerk ziet de finale derhalve met vertrouwen tegemoet en behoort promotie naar de landelijke derde divisie zeker tot de mogelijkheden.