Roparun door Rijsoord

Nieuws

RIDDERKERK - In Rijsoord wil men op maandag 25 mei (Tweede Pinksterdag) weer een feest maken van de doorkomst van de Roparun. De lopers kregen de afgelopen drie jaar ook al een gastvrije ontvangst in Rijsoord. Leden van het Wijkideeteam Rijsoord organiseren opnieuw een warm onthaal voor de teams die vanuit Hamburg op weg zijn naar de finish in Rotterdam.

Om ze voor de laatste kilometers een steun in de rug te geven wordt de hoek van de Lagendijk/Rijksstraatweg aangekleed met een speaker, muziek en een terras. De IJsvereniging stelt haar geluidsinstallatie beschikbaar. Het Ridderkerks koor De Dukdalf, De Kraaienbloazers en diverse andere groepen zullen de doorkomst muzikaal omlijsten. Sport en Welzijn zorgt voor een springkussen voor kinderen en Face to Face zal het kleine publiek van een ander gezicht voorzien. Voor de inwendige mens zijn er diverse mogelijkheden voor een hapje en een drankje op het terras.

Er wordt wederom een folder gemaakt voor verspreiding in Rijsoord met daarop informatie vanuit de organisatie en met logo’s van bedrijven, verenigingen, organisaties of particulieren die de organisatoren financieel ondersteunen. De organisatie kon vorig jaar de kosten heel laag houden en € 2.250,00 overmaken op de bankrekening van Roparun Ridderkerk. Dit jaar zal het te schenken bedrag verdeeld worden over een aantal teams en dit zal tijdens de doorkomst bekend worden gemaakt. Tussen 10.00 en 16.30 uur zullen zo’ honderd ploegen passeren.

De organisatoren staan open voor meer initiatieven en ideeën om de doorkomst te ondersteunen. Bedrijven, verenigingen, scholen, organisaties en particulieren die op wat voor manier ook willen bijdragen, kunnen contact opnemen met Wim van Wingerden: wjvanwin@xs4all.nl of 0180-427183 / 06-51816498.