Twintig zomerconcerten in centrum van Ridderkerk

Nieuws

RIDDERKERK - De serie zomerconcerten van de Stichting Evenementen Ridderkerk (SER) brengt dit jaar twintig keer muziek in het centrum. De nieuwe reeks start op vrijdagavond 1 mei met een optreden van de jazzformatie The Old Swing Society. Hun muziek zal vanaf 19.30 uur klinken onder de overkapping van winkelcentrum Ridderhof.

Alle concerten vinden weer plaats tegenover het terras van Brasserie Down Town, zodat men ook onder het genot van een drankje kan genieten van de merendeels Ridderkerkse uitvoerenden.De SER-werkgroep is er weer in geslaagd om een gevarieerd programma samen te stellen. Na de jazz staan op de andere vrijdagavonden in mei verschillende koren onder de ‘tent’ van de Ridderkerk. Er zal gezongen worden door koor De Dukdalf (8 mei), De Damzangers (15 mei), Popkoor Ojee (22 mei) en het 7th Street Pop en Rock koor (29 mei). Deze concerten beginnen om 19.30 uur.

Op zaterdag 30 mei komt het leerlingenorkest van Harpe Davids om 12.00 uur spelen. De zomeravondconcerten van juni komen voor rekening van Harmonie Slikkerveer (5 juni), countryduo Ted & Helen (19 juni) en Percussiegroep Ridderster (26 juni).

Seniorenorkest

Een middag met het seniorenorkest Soreo ontbreekt ook dit jaar niet. Zij zitten op vrijdag 3 juli op de stoelen bij de Ridderhof. Dit concert begint om 14.30 uur. Dezelfde dag is er een optreden van De Noordzangers. Dit Ridderkerkse koor brengt de meezingers vanaf 19.30 uur.
León Lissitza, winnaar van Holland’s Got Talent, zal op vrijdag 10 juli zijn opwachting maken. De charmezanger zal er een heerlijk uurtje van maken vanaf 19.30 uur. Op vrijdag 17 juli is de beurt aan de band Different Roads. Op 24 juli zorgt Harry's Ouwe Lullenband voor het laatste optreden voor de zomervakantie.
In augustus wordt de draad weer opgepakt met zomeravondmuziek van The River Bigband (21 augustus) en Shantykoor De IJsselmannen (28 augustus). De formatie Seven Sisters staat op zaterdagmiddag 5 september om 14.00 uur op het pleintje bij Down Town. Daarna volgen nog dameskoor Betty Fox (11 september 19.00 uur), Ridderkerks Symfonieorkest (12 sepember 12.30 uur) en Excelsior Bolnes (18 september 19.00 uur).