Jongeren gaan een nacht zonder dak

Nieuws

RIDDERKERK - Meer dan vijftig jongeren zullen de nacht van 8 op 9 mei in Ridderkerk doorbrengen in een zelfgebouwd krot. Zij zamelen met de actie “Nacht Zonder Dak” geld in voor de Voedselbank en de organisatie Tear. De deelnemers zullen ‘dakloos’ zijn van s’ avonds 22.00 uur tot 10.00 uur ’s ochtends. De jongeren kunnen zo een beetje ervaren hoe het is om een nacht door te brengen op straat, zoals straatjongeren in bijvoorbeeld Bolivia elke nacht moeten zien te overleven. De hulporganisatie Tear heeft zich het lot van deze jongeren aangetrokken.

De initiatiefnemers van deze actie willen jongeren hier motiveren om zich in te zetten voor jongeren aan de andere kant van de wereld. Er zijn inmiddels ruim vijftig jongeren vanuit verschillende kerken voor gewonnen. “Nacht Zonder Dak” laat zich hiervoor sponsoren door vrienden, familie, kennissen en bedrijven uit de omgeving van Ridderkerk. Het is ook mogelijk een ontbijtpakket te bestellen en zo de actie te sponsoren. Alle informatie is te vinden op: www.nachtzonderdak.nl/doe-mee/ridderkerk.

Jongeren gaan een nacht zonder dak