The new Old Swing Society

Jazzformatie opent concertserie met Ridderkerkse zangeres

Nieuws

Op vrijdag 1 mei wordt de aftrap gegeven voor een nieuwe reeks zomeravondconcerten onder de luifel in winkelcentrum “Ridderhof” in Ridderkerk. Het eerste optreden komt voor rekening van “The new Old Swing Society”, een zesmans jazzformatie die zich toegelegd heeft op easy-listening (mainstream) jazz.

Ook te zien en te horen is de Ridderkerkse zangeres Petra Simonse, die met haar soepele, jazzy stem het muziekfeestje compleet maakt.

“The new Old Swing Society” is begin jaren tachtig opgericht en bestaat al 35 jaar. Ook al bestaat de band lang, de muziek klinkt energieker en frisser dan ooit. Twee jaar geleden heeft de bassist van het eerste uur als laatste oudgediende het “strijk”-stokje overgedragen aan de Ridderkerker Ruud Bausch. De formatie bestaat nu uit Jan Krom (bugel), Rob van Bueren (tenorsax), Wim Scholte (sologitaar), Ruud Bausch (bas), Chiel van den Berg (slaggitaar) en Hans van Aanhold (slagwerk). Deze mannen hebben in de loop der jaren hun sporen verdiend in verschillende jazzformaties. Het belooft dus een aantrekkelijke start van de concertserie van de Stichting Evenementen Ridderkerk (SER_. Het optreden onder de ‘tent’ van de Ridderhof is van 19.30 tot 20.30 uur.