“Heads” van veelkoppig kunstenaar

Nieuws

In het gemeentehuis van Ridderkerk is van 28 april t/m 22 mei een fototentoonstelling van Jørgen M. Snoep te zien. De veelzijdige kunstenaar presenteert zijn fotowerk onder de titel “Heads”. Snoep is inmiddels een bekende verschijning in de regionale kunst-, cultuur- en onderwijswereld.

De Ridderkerkse kunstenaar is al dertig jaar van vele markten thuis. Velen kennen hem van zijn kleurrijke schilderijen, maar ook van zijn spraakmakende kunst- en educatieprojecten. Maar Jørgen’s eerste liefde is en blijft de fotografie. Bij het gebruikk van zijn camera heeft hij al jaren één vast thema: de mens in al zijn facetten.

De tentoonstelling in de middenbeuk van het gemeentehuis toont met verschillende presentaties zijn portretten, naakten, sociale reisreportages, opdrachten, digitaal werk en opvallende zelf-portretten. De foto’s zijn te bekijken tijdens de openingsuren van het gemeentehuis. De toegang is gratis. Wethouder Marten Japenga (cultuur) verricht op vrijdagavond 1 mei om 19.00 uur de officiële opening. Voor meer informatie: www.jorgen.nl.