Nieuws

RIDDERKERK - Onder de titel “De tijd van toen” laat de Stichting Oud Ridderkerk met een nieuwe wisselexpositie veel van het huishouden van vroeger zien. Bij elkaar gebracht zijn onder meer oude keukenspullen, naaigerei en materialen waarmee destijds nog met de hand werd gewassen.

Oude kleding, oude radio’s en verpakkingen van vergane producten van de kruidenier dragen ook bij aan het beeld van het huishouden van toen. Het is een feest van herkenning voor ouderen die dit allemaal in huis hebben gehad en kinderen die hiermee zijn opgegroeid. Foto’s van langs deuren gaande leveranciers en verdwenen winkeltjes maken het geheel compleet. “De tijd van toen” kan in de Oudheidkamer bezocht worden tot 27 juni.

Het museum aan de Kerksingel 26 is geopend op woensdag, donderdag en vrijdag van 13.30 tot 16.30 uur en op vrijdag van 18.30 tot 21.00 uur.

De toegang is gratis.