Presentatie van Ridderkerkse dichtbundel

Nieuws

RIDDERKERK - Op zaterdag 6 juni wordt in de bibliotheek van Ridderkerk de nieuwe bundel van de Ridder Dichters gepresenteerd. Om 11.00 uur wordt het eerste exemplaar van “Groeten uit Ridderkerk” getoond. In deze eenmalige uitgave met harde kaft zijn zestig gedichten gebundeld van de leden van de Ridderkerkse dichterskring. Zij schreven gedichten over allerlei plekjes en gebeurtenissen in Ridderkerk. Er werden toepasselijke foto’s bij gemaakt door Joop Horsten.

Na “Het mooiste plekje van Ridderkerk” (2010) en “Gedichten en gedachten (2012) is dit de derde bundel van de Ridder Dichters. Dankzij een initiatiefsubsidie van de gemeente, een gift van Fonobori en bijdragen van de wijkideeteams van Ridderkerk-Centrum, Rijsoord en Slikkerveer heeft men de verkoopprijs laag kunnen houden. “Groeten uit Ridderkerk” kost € 10,--. Tussen 11.00 en 15.00 uur is de bundel te koop in de bibliotheek. Eén exemplaar is al gereserveerd. De Koninklijke Bibliotheek in Den Haag wil het boek graag als erfgoed voor het nageslacht in de collectie opnemen.

Wie ook een bundel wil reserveren kan dit doen bij Elly Mans: 0180422661 of Emmy Mulder: 0180- 423540.