RVVH knokt zich naar finale

Sport

RIDDERKERK - Toen RVVH vorige week dinsdag in Assen met een 2-3 overwinning van het veld stapte, dachten veel supporters dat de klus misschien al geklaard was. Maar de Assenaren dachten daar heel anders over en knokten tot het eind. RVVH trok uiteindelijk aan het langst eind met een winst van 2-1. Bij ACV geloofde men er nog heilig in want op de website werden supporters opgeroepen naar Ridderkerk te gaan voor ‘Het wonder van Ridderkerk’.

Al in de eerste minuut moest Danny Spelde gestrekt naar de hoek om een schot van John van Dalen onschadelijk te maken, terwijl een kopbal van dezelfde speler een paar minuten later maar net voorlangs ging. Maar ook RVVH deed mee met kansen. In de dertigste minuut bereikte een verre pass van Roy Weber Benjamin Martha die op de rand van de zestien van zijn tegenstander wegdraaide en na een stuit de bal vol op de schoen nam en keeper Wormmeester in de verre hoek verraste. (1-0)

De tweede helft gaf een ander beeld, ACV begreep dat het aan de bak moest. In de zestigste minuut was Danny Spelde kansloos toen Robin Mulder de bal op de rand van het strafschopgebied aannam en hem steenhard in de hoek knalde:1-1. ACV drukte door maar kwam niet meer tot scoren. In de allerlaatste minuut van de vijf minuten verlenging maakte Rensy Barradas aan de onzekerheid een eind door Angelo Cijntje uit te spelen, de bal op Julian Agatowski te spelen die even wachtte tot Barradas voor het doel was en vervolgens hem een niet te missen kans gaf op de 2-1. Hiermee is de finale bereikt.