Maxime Jossa

Rabobank jeugd open toernooi bij d’Oudelande

Sport

RIDDERKERK - Komend weekend zal het finaleweekend plaatsvinden van het door Rabobank Ridderkerk Midden IJsselmonde open jeugd toernooi bij TV d’Oudelande. Het jaarlijkse terugkerende evenement is een van de hoogtepunten van het jaar voor d’Oudelande jeugd. Op het eigen park mogen zij zich meten met het talent uit de omgeving.

In de hoogste meisjes klasse is het Danique Richelle van TV Heer Jan als eerste geplaatst. Zij gaat proberen de winnares van vorig jaar en als tweede geplaatste Nikki van Velzen van de titel af te houden. Ook clubgenoten Esther Barth en Rebecca Molenaar zijn geplaatst en maken grote kans het finale weekend te halen.
In de hoogste jongens categorie lijkt het een Oudelande aangelegenheid te zijn. Het eerste jongensteam van Oudelande is hier in elke poule geplaatst. Toch is er al een topduel in de Poulefase. Mitchell Slingerland mag het in poule A opnemen tegen de als eerste geplaatste Sam van der Jagt. Deze wedstrijd was vorig jaar tijdens het senioren toernooi van d’Oudelande de finale in de categorie 7 en belooft dus al vroeg in het toernooi een echte kraker te worden.
Het komende weekend is het dus een drukte van belang op de Vereniging aan de Oosterparkweg. Iedereen is welkom om de lokale jeugd aan te komen moedigen.